
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο αλληλένδετα πεδία, τα Πολυμέσα και τη Σκηνοθεσία. Έχοντας ως αφετηρία την θεωρητική παράδοση των πολυμέσων, θα εξετάσουμε τις αλλαγές που επήλθαν τόσο στην καλλιτεχνική πρακτική και αισθητική αντίληψη, όσο και στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε σήμερα τα όρια της πραγματικότητας και του ανθρώπινου σώματος. Σε αυτό το πλαίσιο, οι έννοιες του υπερκειμένου (hypertext), της πλοήγησης (navigation) και της αλληλεπίδρασης (interaction) αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα, και τείνουν να συμπαρασύρουν διαφορετικές πτυχές των παραστατικών τεχνών, όπως η σκηνοθεσία. Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα από τον χώρο των ψηφιακών παιχνιδιών, του animation και της ψηφιακής τέχνης, θα μελετήσουμε τις νέες προκλήσεις που αναδύθηκαν αλλά και τις νέες δυνατότητες που έχουμε στη διάθεσή μας.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές - φοιτήτριες θα είναι σε θέση :
Να έχουν αποκτήσει γνώση των βασικών αρχών της Θεωρίας των Πολυμέσων
Να γνωρίζουν τις συνθήκες που οδήγησαν στη χρήση των πολυμέσων στις παραστατικές τέχνες
Να αναπτύξουν κριτική σκέψη ως προς τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στις παραστατικές τέχνες, την τεχνολογία και την κοινωνία
Να κατανοούν τις νέες συνθήκες που αναδύονται στον τομέα της σκηνοθεσίας
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (3 ώρες)
Κυβερνοχώρος και ιστορία του Διαδικτύου : Εισαγωγή στις συνθήκες που διαμόρφωσαν το σύγχρονο ψηφιακό τοπίο
Από τα μέσα στα πολυμέσα : Οι αλλαγές που επήλθαν με την ανάδυση των πολυμέσων
Ορισμός και χαρακτηριστικά των πολυμέσων : Μελέτη των χαρακτηριστικών τους, κατηγοριοποίηση των πολυμέσων
Θεωρίες πολυμέσων : Θεωρητική πλαισίωση και κριτική προσέγγιση
Εισαγωγή στο Υπερκείμενο και το Υπερμέσο Ι : Εννοιολογική προσέγγιση του υπερκειμένου και των υπερμέσων
Εισαγωγή στο Υπερκείμενο και το Υπερμέσο ΙΙ : Μελέτη επιμέρους περιπτώσεων
Εικόνα, ήχος, φωτισμός και αισθητική σύλληψη : Ο ρόλος και η λειτουργία τους στο σύγχρονο ψηφιακό έργο
Εκτεταμένη πραγματικότητα Ι : Ορισμός και χαρακτηριστικά της εικονικής, μικτής και επαυξημένης πραγματικότητας
Εκτεταμένη πραγματικότητα ΙΙ : Εφαρμογές Μελέτη επιμέρους περιπτώσεων
Σκηνοθεσία με τη χρήση πολυμέσων και νέες προκλήσεις: Ποιος είναι ο ρόλος του σκηνοθέτη την εποχή των πολυμέσων, τι αλλάζει στη σκηνοθετική προσέγγιση
Αρχές σκηνοθεσίας σε ψηφιακά παιχνίδια και animation: Περιπτώσεις από το χώρο των ψηφιακών παιχνιδιών animation
Cyborg, η έννοια του μετανθρωπισμού και η ανοίκεια κοιλάδα: Νέα ψηφιακά μέσα, βιοτεχνολογία, ηθική και πολιτική
Οπτική επικοινωνία, οπτικός πολιτισμός και τέχνη πολυμέσων: Σύγχρονος οπτικός πολιτισμός και καλλιτεχνικές πρακτικές
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Συμμετοχή στο μάθημα (20%)
Τελική εργασία/γραπτές εξετάσεις (80%)
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία
Έξτρα Βιβλιογραφία [ξενόγλωσση]